Powered by Smartsupp
Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Renovace střech, nové střechy – vzorové realizace objektů

Milníky výstavby dálniční sítě v ČR

26. 11. 2009


4. listopadu 1938 - Zahájení výstavby dálnic (úseky zhruba v trase dnešní D1); stavba částečně pokračovala i během války.

1950 - Výstavba dálnice zastavena.

8. září 1967 - Zahájením stavby D1 Spořilov (Praha) - Čestlice bylo obnoveno budování dálnic v zemi.

12. července 1971 - Otevřen první dálniční úsek na území tehdejšího Československa: úsek dálnice D1 Praha-Mirošovice (délka 21,3 km).

4. října 1978 - Otevřen první úsek D2 (Brno-jih - Blučina, 11,7 km).

8. listopadu 1980 - Otevřen úsek D1 Humpolec - Pávov (20,7 km); stavba byla posledním zprovozněným úsekem mezi Prahou a Brnem. Do provozu byla uvedena i D2 z Brna na hranice se Slovenskem a dál do Bratislavy.

20. října 1982 - Otevřen první úsek D5 (Praha - Rudná, 5,8 km).

12. října 1984 - Byl zprovozněn první úsek D11 (18 km Praha-Bříství); stavba byla zahájena v roce 1978.

1990 - První úsek D8 Ústí nad Labem - Řehlovice (4,5 km).

6. listopadu 1997 - Otevřen 62 km dlouhý úsek dálnice D5 z Plzně do Svaté Kateřiny u Rozvadova.

15. března 1999 - Zahájena první etapa výstavby dálnice D47.

18. června 2001 - Do provozu uveden úsek D8 v délce 16,3 kilometru mezi Novou Vsí a Doksany; propojení úseků do souvislé dálnice z Prahy až do Lovosic o délce 48,3 kilometru.

5. října 2006 - Otevřen poslední 3,5kilometrový úsek obchvatu Plzně včetně prvního dálničního tunelu vrchem Valík (380 m); německá strana zároveň zprovoznila dálnici A6 z Rozvadova k dálnici A93 do Mnichova - poprvé se tak propojila česká dálniční síť se západoevropskou.

Ilustrační foto

19. prosince 2006 - D11 se po 28 letech výstavby přiblížila Hradci Králové - byl otevřen 42 kilometrů dlouhý úsek z Poděbrad končící zhruba šest kilometrů před Hradcem Králové.

21. prosince 2006 - Otevřen úsek D8 z Trmic na Ústecku na hranici s Německem, kde se napojila na novou A17 do Drážďan; součástí stavby dva tunely - nejdelší dálniční tunel v ČR Panenská (2160 m) a Libouchec (580 m).

1. prosince 2007 - Otevřena první část D47 (nyní D1) mezi Ostravou a Bohumínem (17,2 km).

17. prosince 2007 - Otevřena první delší část dálnice D3; u Tábora tak slouží celkem 15 km dálnice (tříkilometrový obchvat Tábora byl zprovozněn v roce 1991).

25. listopadu 2009 - Zprovozněním dvou úseků D47 vzniklo dálniční propojení Prahy s Ostravou; D47 se přejmenovalo na D1.



Další články z kategorie: Renovace střech, nové střechy - vzorové realizace objektů ZDE



autor:ČTK



Štítky: Stavby, stavebnictví
Rubriky článků