Powered by Smartsupp
Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Aktuality

Tendr na stavbu metra do Motola vyhrály Metrostav a Hochtief CZ

18. 12. 2009

Vítězem tendru na stavbu prodloužení trasy A pražského metra do Motola se stalo sdružení firem Metrostav a Hochtief CZ. ČTK to dnes řekl mluvčí pražského dopravního podniku Ondřej Pečený. Ostatní účastníci výběrového řízení se ještě mohou odvolat, informaci proto nechtěli zástupci Metrostavu komentovat. Celkové náklady na výstavbu mají činit zhruba 18,7 miliardy korun, z toho více než osm miliard má tvořit dotace z evropských fondů.


Ilustrační fotoO vítězi se podle Pečeného rozhodlo už před dvěma týdny. "Čekáme, až uplynou zákonné lhůty, ve kterých se mohou ostatní firmy odvolat," poznamenal Pečený. Teprve pak, pokud se tedy nikdo z účastníků tendru neodvolá, je možné podepsat smlouvu.

Vítězové zatím rozhodnutí nechtěli komentovat. Mluvčí Metrostavu František Polák ČTK řekl, že se dodavatelé vyjadřují až ve chvíli, kdy je kontrakt podepsán. Kromě Metrostavu a Hochtief CZ se užšího kola výběrového řízení zúčastnily také firmy OHL SŽ a Strabag.

 

Dopravní podnik už dříve doufal, že by se mohlo začít stavět ještě letos v prosinci. V současnosti to ale vypadá, že se stavba zahájí až na začátku příštího roku.

Pražské zastupitelstvo letos schválilo, že do roku 2015 uvolní na prodloužení metra trasy A celkem 10,7 miliardy korun. Nejvíce peněz bude muset město najít v letech 2013 a 2014, kdy by měla výstavba metra městskou kasu stát 8,7 miliardy korun. Do té doby půjde většina financí z operačního programu Doprava.

Město ale bude muset počítat také s inflací, s jejím zohledněním by se náklady mohly vyšplhat až na 21,6 miliardy korun. Dalších 1,735 miliardy Kč si vyžádá obnova vozů.

Prodloužení trasy metra A v délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První bude dlouhá asi šest kilometrů a povede ze stanice Dejvická přes stanice Červený Vrch, Veleslavín a Petřiny do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá etapa, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.

 

autor:ČTK



Rubriky článků