Powered by Smartsupp
Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Aktuality

Průzkum:Praha je 13. nejlepším městem pro obchodníky v Evropě

25. 6. 2009

Praha je 13. nejatraktivnějším městem pro maloobchodníky v Evropě a v regionu střední Evropy jí patří prvenství. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na základě spotřebitelských výdajů a nájemného v nejlepších lokalitách hlavních evropských měst sestavily realitní poradenská firma Jones Lang LaSalle a společnost Experian. Nejlépe v průzkumu dopadl Londýn, za kterým následují Paříž a Řím.Praha Ilustrační foto

"Žebříček analyzuje mezinárodní výdaje, rozdíly ve výdajích na hlavu v jednotlivých zemích, maloobchodní nabídku v jednotlivých městských centrech a vliv konkurenčních mimoměstských obchodních center všech hlavních evropských destinací," sdělila dnes ČTK společnost Jones Lang LaSalle.


Praha na žebříčku nejlepších měst pro maloobchod předběhla například Lyon, Amsterodam, Kolín nad Rýnem, Brusel či Manchester. Umístění Prahy na 13. místě podle ředitelky maloobchodu pro střední a východní Evropu společnosti Jones Lang LaSalle Beatrice Mouton není překvapivé vzhledem k tomu, že Praha patří mezi turisticky atraktivní destinace a z hlediska maloobchodu má dobře uspořádané centrum.

"Unikátní rozvržení města umožnilo vznik hlavní obchodní třídy podél ulice Na Příkopě a na Václavském náměstí. Domovem luxusních značek jako jsou Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill a Hugo Boss se stala ulice Pařížská," podotkla.

Střední a východní Evropa ale představuje pouhých deset procent z 50 nejatraktivnějších evropských měst, což prý svědčí o tom, že navzdory boomu ve výstavbě obchodních ploch tato města ještě stále zaostávají za městy západní Evropy co se týče nabídky maloobchodních prostor.

"Tuto omezenou nabídka retailu lze vysvětlit trendy ve výstavbě, které jsou zakořeněny v 90. letech, kdy se převážně stavěla obchodní centra v lokalitách mimo center měst," stojí ve zprávě, podle které svoji roli sehrály i nižší spotřebitelské výdaje ve střední a východní Evropě. Zatímco ve spádové oblasti Londýna činí spotřebitelské výdaje bezmála 6,2 miliardy eur, tak v Praze je tento ukazatel přibližně poloviční.


 

Žebříček nejatraktivnějších evropských měst pro maloobchod

Pořadí

Město Země Výdaje na spotřebu
ve spádové oblasti
(v milionech eur)
První čtvrtletí 2009
nájem euro/m2/rok
1 Londýn Velká Británie 6174 6440
2 Paříž Francie 5879 7360
3 Řím Itálie 5762 6500
4 Madrid Španělsko 5377 2640
5 Berlín Německo 5080 2640
6 Mnichov Německo 4630 3720
7 Barcelona Španělsko 4398 2544
8 Athény Řecko 4385 2400
9 Moskva Rusko 4075 2900
10 Milán Itálie 4065 6800
11 Curych Švýcarsko 3904 4970
12 Hamburg Německo 3867 2760
13 Praha Česká republika 3220 1800
14 Lyon Francie 2982 2400
15 Amsterodam Nizozemí 2965 2265
16 Kolín n. Rýnem Německo 2813 2580
17 Frankfurt Německo 2733 3240
18 Glasgow Velká Británie 2715 1897
19 Brusel Belgie 2705 1600
20 Istanbul Turecko 2653 2220
21 Birmingham Velká Británie 2515 1661
22 Manchester Velká Británie 2442 1510
23 Dublin Irsko 2411 4456
24 Kodaň Dánsko 2332 2000
25 Liverpool Velká Británie 2320 1810

Zdroj: Experian a Jones Lang LaSalle

autor:ČTK



Rubriky článků