Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Střecha chytře

Aktuality

Průzkum:Praha je 13. nejlepším městem pro obchodníky v Evropě

25. 6. 2009

Praha je 13. nejatraktivnějším městem pro maloobchodníky v Evropě a v regionu střední Evropy jí patří prvenství. Vyplývá to z letošního žebříčku, který na základě spotřebitelských výdajů a nájemného v nejlepších lokalitách hlavních evropských měst sestavily realitní poradenská firma Jones Lang LaSalle a společnost Experian. Nejlépe v průzkumu dopadl Londýn, za kterým následují Paříž a Řím.Praha Ilustrační foto

"Žebříček analyzuje mezinárodní výdaje, rozdíly ve výdajích na hlavu v jednotlivých zemích, maloobchodní nabídku v jednotlivých městských centrech a vliv konkurenčních mimoměstských obchodních center všech hlavních evropských destinací," sdělila dnes ČTK společnost Jones Lang LaSalle.

Praha na žebříčku nejlepších měst pro maloobchod předběhla například Lyon, Amsterodam, Kolín nad Rýnem, Brusel či Manchester. Umístění Prahy na 13. místě podle ředitelky maloobchodu pro střední a východní Evropu společnosti Jones Lang LaSalle Beatrice Mouton není překvapivé vzhledem k tomu, že Praha patří mezi turisticky atraktivní destinace a z hlediska maloobchodu má dobře uspořádané centrum.

"Unikátní rozvržení města umožnilo vznik hlavní obchodní třídy podél ulice Na Příkopě a na Václavském náměstí. Domovem luxusních značek jako jsou Hermes, Louis Vuitton, Ferragamo, Cartier, Christian Dior, Escada, Dunhill a Hugo Boss se stala ulice Pařížská," podotkla.

Střední a východní Evropa ale představuje pouhých deset procent z 50 nejatraktivnějších evropských měst, což prý svědčí o tom, že navzdory boomu ve výstavbě obchodních ploch tato města ještě stále zaostávají za městy západní Evropy co se týče nabídky maloobchodních prostor.

"Tuto omezenou nabídka retailu lze vysvětlit trendy ve výstavbě, které jsou zakořeněny v 90. letech, kdy se převážně stavěla obchodní centra v lokalitách mimo center měst," stojí ve zprávě, podle které svoji roli sehrály i nižší spotřebitelské výdaje ve střední a východní Evropě. Zatímco ve spádové oblasti Londýna činí spotřebitelské výdaje bezmála 6,2 miliardy eur, tak v Praze je tento ukazatel přibližně poloviční.


 

Žebříček nejatraktivnějších evropských měst pro maloobchod

Pořadí

Město
Země
Výdaje na spotřebu
ve spádové oblasti
(v milionech eur)
První čtvrtletí 2009
nájem euro/m2/rok
1
Londýn
Velká Británie
6174
6440
2
Paříž
Francie
5879
7360
3
Řím
Itálie
5762
6500
4
Madrid
Španělsko
5377
2640
5
Berlín
Německo
5080
2640
6
Mnichov
Německo
4630
3720
7
Barcelona
Španělsko
4398
2544
8
Athény
Řecko
4385
2400
9
Moskva
Rusko
4075
2900
10
Milán
Itálie
4065
6800
11
Curych
Švýcarsko
3904
4970
12
Hamburg
Německo
3867
2760
13
Praha
Česká republika
3220
1800
14
Lyon
Francie
2982
2400
15
Amsterodam
Nizozemí
2965
2265
16
Kolín n. Rýnem
Německo
2813
2580
17
Frankfurt
Německo
2733
3240
18
Glasgow
Velká Británie
2715
1897
19
Brusel
Belgie
2705
1600
20
Istanbul
Turecko
2653
2220
21
Birmingham
Velká Británie
2515
1661
22
Manchester
Velká Británie
2442
1510
23
Dublin
Irsko
2411
4456
24
Kodaň
Dánsko
2332
2000
25
Liverpool
Velká Británie
2320
1810

Zdroj: Experian a Jones Lang LaSalle

autor:ČTK



Rubriky článků