Powered by Smartsupp
Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Aktuality

Praha láká stále více zahraničních obchodníků

17. 5. 2009

Hlavní nákupní ulice v centru Prahy lákají v posledních dvou letech stále více zahraničních obchodníků. Největší meziroční nárůst podílu na pražských hlavních třídách zaznamenaly restaurace a obchody s oblečením. Trend bude pokračovat i v příštím období, sdělila v tiskové zprávě mezinárodní poradenská společnost Cushman & Wakefield.


Podíl mezinárodních nájemců proti domácím obchodníkům narůstá v průměru o dvě procenta ročně. Poradenská firma sleduje v centru Prahy 389 obchodů, do zahraničních rukou se tak ročně dostane v průměru osm z nich.

Pražské hlavní nákupní třídy jako ulice Na Příkopě, Václavské náměstí, Národní třída nebo Pařížská prý přitahují nové obchodníky z řad mezinárodních prestižních značek i přes vzrůstající nájemné.

Mezi nejvýznamnější přírůstky v centru Prahy považuje Cushman & Wakefield otevření pobočky světového zábavně-restauračního řetězce Hard Rock Cafe na Malém náměstí či nový obchod s luxusními hodinkami a doplňky Hublot v Pařížské ulici. V ní byl otevřen i obchod s luxusními módními doplňky Bottega Venetta.

Centrum metropole nabízí podle vedoucího pronájmu obchodních prostor v centrech měst Cushman & Wakefield Jana Kotrbáčka až 180.000 metrů čtverečních obchodní plochy. To je největší nabídka kvalitních obchodů v Česku.

Noví zájemci o pronájmy obchodů na pražských prestižních adresách však můžou narazit na nedostatek volného místa. "Centrum Prahy se potýká s nedostatkem kvalitních obchodních prostor, které by splňovaly náročné požadavky významných módních, obuvnických a dalších obchodních společností. Proto jsou tyto společnosti často nuceny otevřít své obchody nejprve v obchodních centrech a vytrvat v hledání vhodných obchodních prostor v centru města," uvedl Kotrbáček. Odborníci proto sází na přestavby a úpravy stávajících budov, které by mohly vytvořit prostor pro další obchody.

autor:ČTK



Rubriky článků