Powered by Smartsupp
Hledám střechu Hledám firmu Hledám radu Vizualizace střechy

Aktuality

Průzkum trhu: Trendy ve střechách 2017 včetně srovnání s rokem 2016

24. 7. 2018

Trendy ve střecháchOdborný střechařský portál Krytiny-Střechy.cz opět po roce provedl průzkum trhu a získal v anonymním dotazníku odpovědi od bezmála 100 realizačních střechařských firem v rámci celé ČR na témata, které se týkají aktuálních trendů, požadavků, zákazníků a realizačních firem v oblasti střech.

Jak se trh vyvíjel minulý rok? Jaké je srovnání s rokem 2016? Sestavili jsme pro vás žebříčky na základě provedených anket.

Pokrývači a klempíři odpovídali opět na 7 stejných otázek týkajících se typů staveb, střešních krytin, kritérií zákazníků, komplikací při provádění střech atd.



Výsledky dotazníku – Trendy ve střechách 2017

Na jaké typy staveb jste v roce 2017 nejčastěji pokládali střešní krytiny?

Rodinné domy se zcela očekávaně postavily na první příčku. Staly se opět nejpokrývanější stavbou,
ať šlo o novostavbu nebo jen opravu. Sedmkrát se opravovala střecha historické budovy a jednou šlo
o střechu pro nově postavený průmyslový objekt.

Odpověď: 2016 2017
rodinný dům - novostavba 31% 27%
rodinný dům - oprava střechy 43% 47%
bytové domy - oprava střechy 12% 8%
průmyslové objekty - novostavba 4% 1%
průmyslové objekty - oprava střechy 4% 10%
historické budovy - oprava střechy 4% 7%

Jaké střešní krytiny jste v roce 2017 nejčastěji pokládali?

Oproti roku 2016 klempíři minulý rok nejčastěji použili plechové tašky. Těsně za nimi pak stojí tašky
pálené a betonové. Patnáctkrát se použila krytina falcovaná a nejméně pak, se stejným výsledkem
jako předminulý rok, eternit.

Odpověď: 2016 2017
pálené tašky 24% 22%
betonové tašky 18% 20%
plechové tašky 11% 24%
trapézové plechy 10% 9%
plechové šablony 6% 3%
asfaltové šindele 10% 4%
eternit 3% 2%
plastové šablony 4% 4%
falcované krytiny 13% 12%

Jaké jsou vaše zkušenosti, podle jakých kritérií vybírají zákazníci střechu?

Preference zákazníků se během dvou let nezměnily. Oba roky hrála zásadní roli cena.
Následují reference a doporučení. Neméně důležitá byla pro klienty samozřejmě kvalita.
Překvapivě vzhled nebývá při výběru až tak důležitý, stejně tak požadavky památkářů,
které se ale vztahují jen na minimum staveb.

Odpověď: 2016 2017
podle ceny 34% 34%
podle referencí 12% 14%
podle doporučení 25% 24%
podle kvality 12% 14%
dle požadavků památkářů 4% 3%
podle vzhledu 14% 10%

Jak hodnotíte sezonu 2017 oproti sezoně 2016 v počtu zakázek a v počtu zájemců o vaši práci?

Výsledky jsou pozitivní oproti předminulému roku, kdy měla největší zastoupení odpověď
„beze změny“. Tentokrát se zájem podle stavbařů zvýšil, a to až o 20 procent.
Pokles o 5 až 20 procent zaznamenalo jen velmi málo firem.

Odpověď: 2016 2017
pokles o 20% 12% 2%
pokles o 10% 4% 3%
pokles o 5% 3% 2%
podobně 0% 25% 21%
navýšení o 5% 4% 3%
navýšení o 10% 25% 19%
navýšení o 15% 10% 21%
navýšení o 20% 18% 29%

Jaký je trend požadavků zákazníků na nákup materiálu?

Drtivě vítězí poptávka o střeše na klíč, což je i dlouhodobější trend. Velkou sílu
má i cenová nabídka s potenciálem přesvědčit nerozhodnuté klienty.
Stále se pak někdo spoléhá sám na sebe a materiál si obstará sám.

Odpověď: 2016 2017
chtějí střechu na klíč 48% 64%
zákazníci řeší nákup materiálu ve své režii 8% 10%
zákazníci řeší částečný nákup materiálu ve své režii 10% 5%
cenovou nabídkou zákazníka přesvědčíme o dodávce materiálu od nás 34% 21%

V jaké vzdálenosti do sídla firmy realizujete střechy?

Firmy se nejčastěji orientují na zakázky do padesáti kilometrů. Třináct dotázaných
dojíždí až do sto kilometrů, někteří o stovku kilometrů více. Tři podniky jezdí za
svými zákazníky po celé zemi.

Odpověď: 2016 2017
pouze v okolí do 10 km 6% 5%
do 50 km 47% 62%
do 100 km 14% 22%
do 200 km 5% 5%
po celé ČR 23% 5%

Jaká je pro vás nejtěžší zátěž při práci?

Ani toto řemeslo se neobejde bez běžných komplikací. Firmy nejčastěji zdržuje základní
kámen podnikání, tedy tvorba nabídek a rozpočtů, která si oproti roku 2016 vyměnila
místo s počasím. Administrativa pro úřady a komunikace jak se zákazníky, tak s dodavateli,
jsou pro dvanáct firem také někdy překážkou.

Odpověď: 2016 2017
provádění nabídek a rozpočtů 27% 38%
administrativa pro úřady 23% 20%
komunikace se stavebninami 3% 4%
domluva se zákazníkem 7% 8%
počasí 27% 30%




Závěr:
Při porovnání s předchozím rokem z dotazníku vyplívá, že řemeslníci při realizaci provádí nejčastěji rekonstrukce střech rodinných domů. Zákazníci se rozhodují zejména podle ceny a nejvíce vyhledávají realizaci střechy na klíč. V letošním roce zaznamenali nárůst plechové krytiny a objem zakázek se opět zvýšil oproti loňskému roku, takže si řemeslníci mohou vybírat a realizují zakázky blíže svému bydlišti. Největší zátěží zůstává provádění nabídek a rozpočtů. 



Autor: Krytiny-Střechy.cz

Rubriky článků